ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΑΘΕΙΑΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ

Μαθαίνει κανείς να χαλαρώνει συνειδητά. Να στρέφεται προς τα μέσα καθώς ο νους αποχωρίζεται από τα αισθητηριακά κανάλια που τον συνδέουν με τον εξωτερικό κόσμο.

Στην επιστήμη της γιόγκα όπως και στην σύγχρονη ψυχολογία αναγνωρίζουμε τρεις κατηγορίες εντάσεων.

Μυικές εντάσεις.

Σχετίζονται με το μυικό σύστημα, το νευρικό σύστημα και τους ενδοκρινείς αδένες.

Συναισθηματικές εντάσεις.

Προκαλούνται από τα αντίθετα συναισθήματα που εναλλάσσονται καθημερινά στην ζωή μας. Π.χ χαρά-λύπη, επιτυχία-αποτυχία κ.λ.π.

Δεν είναι εύκολο πάντα να εκφράζουμε ελεύθερα τα συναισθήματά μας και άλλοτε αρνούμαστε να τα αναγνωρίσουμε. Έτσι τα καταπιέζουμε και οι εντάσεις ριζώνουν όλο και πιό βαθειά μέσα στον νου. Εντάσεις σαν αυτές δεν είναι εύκολο να απομακρυνθούν με τον συνηθισμένο ύπνο.

Νοητικές εντάσεις

Προκύπτουν από υπερβολική νοητική δραστηριότητα.

Σε όλη την διάρκεια της ζωής μας τα διάφορα βιώματα και εμπειρίες μας καταγράφονται στον νου μας και κάθε τόσο εκφράζονται προς τα έξω, πολλές φορές με έκρηξη και επηρεάζουν το σώμα και την συμπεριφορά μας.

Μέσα από την πρακτική της βαθειάς χαλάρωσης οι μυικές, συναισθηματικές και νοητικές εντάσεις απελευθερώνονται σταδιακά και συστηματικά και έτσι ο νους και το σώμα χαλαρώνουν. Έτσι απομακρύνεται το ενδεχόμενο να εμφανισθούν διαταραχές που ονομάζονται ψυχοσωματικές και οι ήδη υπάρχουσες αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά.